What you love isn’t always what your heart loves
Go easy on the grease to avoid heart diseases. Talk us now for advice on taking care of your heart.
Find out moreKENAPA PILIH KAMI

Berlesen

Perubatan

Pakar

Kecemerlangan

Perkhidmatan Setiap Setahun

Letak Kereta
Kepakaran Kami






Doktor
KEMUDAHAN & PERKHIDMATAN KAMI
Pakej & Promosi Terkini




Wad Am: 9.00 pagi hingga 9.00 malam Unit Rawatan Rapi (ICU) / Unit Penjagaan Koronari (CCU) / Unit Tanggungan Tinggi (HDU) / Wad Pediatrik: 12.00pm - 2.00pm (Sesi Pertama) & 5.00pm - 8.00pm (Sesi Kedua) |
Isnin – Ahad: Tiada Pelawat |
Dasar Lawatan
Sekatan pelawat untuk Covid-19
Pelawat yang dihormati,
Untuk memastikan keselamatan pesakit dan penyedia perkhidmatan kesihatan kami, Hospital Gleneagles Kuala Lumpur telah menyemak dasar pelawat seperti yang digariskan di bawah. Sila ambil perhatian pada terma dan syarat berikut:
- Maksimum dua (2) pelawat dibenarkan pada satu-satu masa untuk pesakit di bilik berkongsi, wad pediatrik, ICU, dan HDU pada waktu melawat.
- Hanya pelawat yang berumur 12 tahun ke atas dibenarkan melawat pesakit di wad.
- Kanak-kanak di bawah umur 12 tahun tidak digalakkan melawat pesakit di wad.
Kerjasama anda amatlah kami hargai.
- Blok B, Tingkat Bawah
- Klinik-klinik Pakar MOB, Tingkat Bawah
- Blok B, Tingkat Bawah
- Blok B, Tingkat 1
- Blok A, Tingkat Bawah
- Blok A, Tingkat Bawah
- Blok B, Tingkat 1
- Blok A, Tingkat Bawah
- Blok A, Tingkat Bawah
- Blok A, Tingkat Bawah
- Blok A, Tingkat Bawah
- Klinik-klinik Pakar MOB, Tingkat Bawah
- Blok B, Tingkat Bawah
- Blok B, Tingkat 1
- Blok A, Tingkat Bawah
- Blok B, Tingkat Bawah
- Blok B, Tingkat Bawah
- Blok A, Tingkat Bawah
- Blok A, Tingkat Bawah
- Blok A, Tingkat Bawah
- Blok B, Tingkat 1
- Blok A, Tingkat Bawah
- Blok B, Tingkat Bawah
- Blok B, Tingkat 1

Hospital Gleneagles Kuala Lumpur (GKL) adalah salah sebuah hospital swasta terkemuka di ibu kota Kuala Lumpur dan mempunyai 376 buah katil yang menawarkan suasana selesa kepada pesakit berserta rawatan perubatan yang cemerlang. GKL yang merupakan sebahagian daripada IHH Healthcare telah berkembang maju di Malaysia dan rantau Asia Tenggara dengan menyediakan perkhidmatan kesihatan perubatan yang professional kepada pesakit tempatan dan antarabangsa yang disegani dan bereputasi tinggi.
Sejak tahun 1996, GKL telah menyediakan penjagaan kesihatan berkualiti tinggi dilengkapi dengan kakitangan yang mesra dan professional. Dalam usaha kami untuk menyampaikan perkhidmatan penjagaan kesihatan dan rawatan pesakit yang cemerlang kepada komuniti, kayu ukur kami adalah apabila kami telah diiktiraf dalam bentuk anugerah dan akreditasi oleh institusi pihak ketiga. GKL merupakah antara hospital swasta pertama di Malaysia yang mendapat akreditasi dari Joint Commission International (JCI), Amerika; dan akreditasi tempatan oleh Malaysian Society for Quality in Health (MSQH). Dalam pada itu, anugerah lain yang dapat membuktikan kualiti penjagaan di GKL termasuk:
- Hospital Terbaik di Malaysia oleh GlobalHealth Asia-Pasifik 2022
- Hospital Berasaskan Nilai Terbaik di Asia Pasifik oleh GlobalHealth Asia-Pasifik 2022
- Pembekal Perkhidmatan Bariatrik Terbaik di Asia Pasifik oleh GlobalHealth Asia-Pasifik 2022
- Pembekal Perkhidmatan Endokrinologi Terbaik di Asia Pasifik oleh GlobalHealth Asia-Pasifik 2022
GKL mencapai piawaian tersebut dengan sentiasa menaik taraf kemudahan hospital dan melabur dalam teknologi terkini yang membezakan kami daripada hospital yang lain. GKL terus komited dalam menyediakan penjagaan kesihatan yang selamat dan berkualiti. GKL amat berbangga mempunyai pasukan yang terdiri daripada pakar perubatan, perunding, dan jururawat yang berkelayakan dan berpengalaman dimana mereka sentiasa bekerja keras bagi memberikan pengalaman yang terbaik kepada pesakit.
GKL juga menempatkan beberapa teknologi dan prosedur perubatan yang canggih seperti:
Radiosurgeri Pisau Gamma - Satu kejayaan dalam bidang perubatan; sebagai cara untuk merawat bukan sahaja tumor otak tetapi juga kecacatan vaskular dan gangguan fungsi melalui cara invasif minimum. Prosedur rawatan adalah mudah, tidak menyakitkan, dan memberikan hasil yang lebih baik berbanding pembedahan otak tradisional.
Sistem Pembedahan da Vinci Si - Platform pembedahan yang direka untuk membolehkan pembedahan kompleks dengan menggunakan kaedah invasif yang minimum. Dijanakan dengan teknologi robotik, sistem pembedahan da Vinci Si membantu pakar bedah untuk melakukan pembedahan yang rumit dengan penuh ketelitian.
Muat turun Risalah E-Korporat kami di sini: https://online.flippingbook.com/view/176133662/

Hoo Ling Lee
Ketua Pegawai Eksekutif
Saya sebagai Ketua Pegawai Eksekutif ingin mengalu-alukan anda semua bagi pihak pakar perubatan dan pengamal perubatan professional yang bekerjasama mempromosikan perkhidmatan penjagaan kesihatan di Hospital Gleaneagles Kuala Lumpur.
Hospital Gleaneagles Kuala Lumpur telah melangkah jauh sejak tahun 1996 hasil daripada keprihatinan dan sokongan yang telah diberikan oleh anda, komuniti, dan kakitangan selama ini. Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih atas segala sokongan yang diberikan sepanjang perjalanan ini. Sokongan yang diterima telah memberikan banyak perubahan yang tidak terjangka kepada Gleneagles sebagai sebuah organisasi dan secara tidak langsung kepada ribuan orang yang menggunakan khidmat kami.
Sebagai sebuah hospital, kami komited dalam melaksanakan tugas dengan penuh tanggungjawab kepada orang ramai yang telah meletakkan kepercayaan mereka kepada kami. Sepanjang kami beroperasi, Hospital Gleneagles Kuala Lumpur telah membuktikan kebolehan dan fokus kami untuk menjayakan misi dalam membawakan perubahan kepada kehidupan manusia menerusi perkhidmatan penjagaan pesakit yang terbaik.
Setiap hari baharu membawakan kemajuan dan inovasi teknologi yang mengujakan dalam penjagaan kesihatan. Hospital Gleneagles Kuala Lumpur berjanji untuk meneruskan usaha kami bagi memastikan kami dapat memenuhi keperluan komuniti. Kami akan menaik taraf kemudahan kami selaras dengan teknologi perubatan terkini untuk kekal komited dalam memberikan penjagaan berkualiti tinggi kepada pesakit. Pada masa yang sama, kami akan berusaha ke arah melaksanakan langkah yang lebih mampan sebagai sebahagian daripada usaha kami untuk memberi semula kepada masyarakat dengan menerapkan amalan terbaik dan menjadi contoh positif di dalam industri kesihatan.
Dalam bersama melangkah ke hadapan, saya amat berbangga dan berasa gembira dapat bekerja disamping pasukan yang luar biasa dan amat berdedikasi dalam memberikan perkhidmatan penjagaan terbaik kepada pesakit dan keluarga mereka.
Kami di Hospital Gleneagles Kuala Lumpur akan sentiasa bersama anda pada setiap detik yang anda perlukan.
Hoo Ling Lee
Ketua Pegawai Eksekutif
Hospital Gleneagles Kuala Lumpur
Akreditasi
2016 Joint Commission International (JCI)
2013 Joint Commission International (JCI)
2010 : Joint Commission International (JCI) accreditation
2009 : Organizational member of International Standard on Quality (ISQua)
2003 : Malaysian Society for Quality in Health (MSQH) accreditation
2001 : International Organisation for Standardisation (ISO) 9001:2000 certification
2022: GlobalHealth Asia-Pacific Awards 2022 (Hospital of the Year in Malaysia)
2022: GlobalHealth Asia-Pacific Awards 2022 (Value Based Hospital of the Year)
2022: GlobalHealth Asia-Pacific Awards 2022 (Bariatric Service Provider of the Year)
2022: GlobalHealth Asia-Pacific Awards 2022 (Endocrinology Service Provider of the Year)
2022: The Edge Malaysia Best Managed & Sustainable Property Awards (Special Mention)
2021: GlobalHealth Asia-Pacific Awards 2021 (Value Based Hospital of the Year)
2021: GlobalHealth Asia-Pacific Awards 2021 (Diabetes Service Provider of the Year)
2021: GlobalHealth Asia-Pacific Awards 2021 (Endocrinology Service Provider of the Year)
2020: GlobalHealth Asia-Pacific Awards 2020 (Bariatric Service Provider of the Year)
2019: GlobalHealth & Travel Awards (Urology Service Provider of the Year)
2019: GlobalHealth & Travel Awards (Health Screening Provider of the Year)
2018: IMTJ Medical Travel Awards for International Hospital of The Year – Winner
2018: IMTJ Medical Travel Awards for Excellence in Customer Service – Highly Commended
2018: IMTJ Medical Travel Awards for Best Marketing Initiative – Winner
2016: IMTJ Medical Travel Awards for Best Marketing Initiative – Winner
2016: IMTJ Medical Travel Awards for International Hospital of The Year – Highly Commended
2016: Global Brands Magazine Awards 2016- Most Innovative Health Care Brand 2016, Malaysia
2016: Elite Member of Malaysia Healthcare Tourism Council
2016: CHT Pursuit of Excellence Award 2016 – Medical
2015: HR Vendors of The Years 2015 – Silver Award for Best Corporate Healthcare Provider
2015: Brand Excellence in Healthcare – Hospital
2015: The Brandlaureate Special Edition World Awards – Brand Excellence in Healthcare – Hospital
2015: IMTJ Medical Travel Award: Excellence in Customer Service
2014: IMTJ Medical Travel Award
2012: The Best of Malaysia Service to Care Champion 2012
2011: The Most Trusted Brand Award by Reader’s Digest
2011: Malaysian Service to Care Champion 2011
2010: Member of International Wellness & Healthcare Travel Association (IWHTA)
2009: Malaysian Branded Service Champion, Hospital Category
2007: Health Industry Recognition Award, by the Ministry of Health, Malaysia
2007: Asian Hospital Management Award (marketing, public relations, or promotional project category)
2007: Reader’s Digest as the Most Trusted Brand Award (hospital category)
2006: Asia Spa Wellness Awards for Technology Business Review (holistic patient care category) and Best Hospital
Hospital Terbaik di Malaysia. Terima kasih kerana mempercayai kami!
Hospital Gleneagles Kuala Lumpur komited dalam mempertingkatkan mutu kualiti kehidupan pesakit dan komuniti. Bagi mencapai matlamat ini, kami dalam misi untuk terus meningkatkan tahap kecemerlangan klinikal, operasi, dan perkhidmatan terbaik untuk memberikan tahap penjagaan yang tertinggi.
The GlobalHealth Asia-Pacific Awards telah menyampaikan 4 anugerah kepada Hospital Gleneagles Kuala Lumpur termasuk anugerah Hospital Terbaik di Malaysia, seterusnya mengiktiraf kejayaan dan konsistensi kami dalam melaksanakan pelbagai inisiatif dan strategi yang tertumpu kepada pesakit bagi meningkatkan taraf kesihatan sejak beberapa tahun lalu.
“Anugerah ini merupakan bukti kerja keras dan kemahiran doktor dan kakitangan kami yang berpengalaman dan mempamerkan kepimpinan dinamik dan komitmen kami terhadap kecemerlangan penjagaan kesihatan,” kata Hoo Ling Lee, Ketua Pegawai Eksekutif, Hospital Gleneagles Kuala Lumpur.
“Kami akan meneruskan usaha kami bagi memberikan ketenangan fikiran kepada pesakit kami dan orang tersayang dengan menyediakan penjagaan dan rawatan terbaik menerusi infrastruktur, teknologi, dan perkhidmatan yang komprehensif.”



Maklumat Hubungan
Pantai Medical Centre Sdn Bhd (Registration No.: 198101006941 (73056-D)).
Hakcipta Terpelihara. Foto adalah untuk tujuan ilustrasi sahaja.
KKLIU 0566/2021
