Kompleks Klinik Pakar
  • Ambulans / Kecemasan
    +607 560 1111
  • Talian am
    +607 560 1000

Kompleks Klinik Pakar

SOALAN LAZIM (FAQ)

MAKLUMAT AM

APAKAH KOMPLEKS KLINIK PAKAR (SCC)?
Kompleks Klinik Pakar (SCC) ialah bangunan baharu yang menempatkan barisan Pakar kami. Perkhidmatan pesakit luar yang dahulunya berada di Aras 5 di bangunan utama hospital kini dipindahkan ke SCC.

APAKAH WAKTU OPERASI UNTUK SCC?
8:30 pagi hingga 5:00 petang (Isnin hingga Jumaat)
8:30 pagi hingga 1:00 tengah hari (Sabtu)
Tutup pada hari Ahad & Cuti Umum

CARA UNTUK DATANG

BAGAIMANAKAH SAYA BOLEH PERGI KE SCC?

 

DARI PARKIR LG

Anda boleh sampai ke SCC menggunakan lif ke lobi bangunan utama hospital. Sebagai alternatif, anda boleh menaiki tangga dari Parkir LG yang akan membawa anda ke pintu masuk utama SCC.

 

DARI LOBI BANGUNAN UTAMA HOSPITAL

Anda boleh mencari papan tanda SCC yang mengarahkan anda ke SCC.
- Melalui Aras Bawah (Keluar/Masuk di sebelah Jabatan Farmasi)
- Melalui jambatan pautan Aras 1, sila cari papan tanda ini yang menyatakan, "Jambatan Pautan ke SCC".

 

Tips: Cari papan tanda SCC di sekitar Hospital


DI MANAKAH PAKAR SAYA?
Anda boleh merujuk kepada direktori Pakar kami seperti yang dilampirkan.

SIAPAKAH YANG HARUS SAYA HUBUNGI UNTUK BANTUAN UNTUK MEMBIMBING SAYA DI SEKITAR HOSPITAL?
Sekiranya anda memerlukan sebarang bantuan semasa lawatan anda, sila hubungi mana-mana Duta Perkhidmatan kami yang memakai jaket "Tanya Saya". Sebagai alternatif, anda boleh menghubungi Khidmat Pelanggan kami di 07-560 1000 atau mendekati Kaunter Maklumat di lobi utama Hospital.
Tips: Kaunter Maklumat terletak di Aras G di bangunan utama Hospital

DI MANAKAH SAYA HARUS MENDAFTAR?
Sila terus ke Bilik Rawatan, Pendaftaran, & Kaunter Pembayaran yang terletak di SCC di Aras 2, 4 atau 8 di bilik No. 5.
Tips: Naik lif di SCC dan menuju ke bilik No. 5

SAYA PESAKIT LAMA DAN ADA LAWATAN SUSULAN DENGAN PAKAR SAYA. DI MANA SAYA PERLU MENDAFTAR?
Sila teruskan untuk mendaftar di klinik masing-masing di mana janji temu susulan dibuat. Anda boleh merujuk kepada Direktori kami seperti yang dilampirkan.

SYARIKAT SAYA MENANGGUNG LAWATAN PESAKIT LUAR SAYA. APAKAH PROSESNYA?

 

TANPA SURAT JAMINAN

Anda boleh mendaftar dan meminta bantuan di Kaunter Insurans di SCC di Aras 4, bilik No. 5.

DENGAN SURAT JAMINAN
Sila terus ke Bilik Rawatan, Pendaftaran, & Kaunter Pembayaran yang terletak di SCC di Aras 2, 4 atau 8 di bilik No. 5.

APAKAH YANG DIJANGKAKAN SELEPAS PENDAFTARAN?
Selepas pendaftaran, penilaian / saringan asas akan dijalankan oleh jururawat di bilik No. 5 di aras yang sama sebelum sesi anda dengan Pakar.

KE MANAKAH SAYA HARUS PERGI UNTUK UJIAN DARAH (FLEBOTOMI)?
Jika Pakar anda memerlukan anda menjalani ujian darah, sila teruskan ke bilik Flebotomi kami (bersebelahan Endoskopi) yang terletak di Aras 1 di bangunan utama Hospital. Ikut papan tanda yang tertera "Flebotomi".
Tips: Sila gunakan Jambatan Pautan di Aras 1 untuk akses mudah ke bilik Flebotomi.

SAYA PERLU MENDAPATKAN X-RAY/ IMBASAN CT/ MRI. DI MANAKAH JABATAN PENGIMEJAN?
Sila terus ke Jabatan Pengimejan kami yang terletak di Aras G di bangunan utama Hospital.

DI MANAKAH SAYA BOLEH MENGAMBIL UBAT SAYA?
Jika Pakar anda memberi anda ubat untuk dibawa pulang, sila terus ke Jabatan Farmasi kami yang terletak di bangunan utama Hospital di Aras G.

PEMBAYARAN

DI MANAKAH SAYA BOLEH BUAT BAYARAN?

 

TANPA UBAT

Sila teruskan membuat pembayaran di Bilik Rawatan, Kaunter Pendaftaran & Pembayaran kami di Aras 2, 4 atau 8 di bilik No. 5.

 

DENGAN UBAT

Sila terus ke Jabatan Farmasi kami yang terletak di bangunan utama Hospital di Aras G.

APAKAH KAEDAH PEMBAYARAN YANG DISEDIAKAN?
Kami menerima wang tunai, kad kredit/debit dan e-pembayaran terpilih seperti Boost, Wechat Pay, GrabPay & Alipay.

KEMASUKAN WAD

PAKAR SAYA MAHUKAN SAYA MENJALANI UJIAN SWAB COVID-19 SEBELUM KEMASUKAN. KE MANAKAH SAYA PATUT PERGI?
Untuk keselamatan anda, Hospital memerlukan pemeriksaan COVID-19 sebelum kemasukan ke wad. Sila teruskan ke Sudut Saringan yang terletak di sebelah bilik Flebotomi di Aras 1 di bangunan utama Hospital.
Tips: Sila gunakan Jambatan Pautan di Aras 1 untuk akses mudah ke Sudut Saringan.

APAKAH PROSEDUR SEBELUM KEMASUKAN WAD?
Sebaik sahaja anda mendapat keputusan COVID-19 anda, sila teruskan ke Meja Penyambut Tetamu yang terletak di Aras G di bangunan utama Hospital.
FUntuk kemasukan bayar sendiri, sila daftar di Meja Penyambut Tetamu.
  1. Bagi pesakit Insurans, sila kemukakan Kad Perubatan Insurans anda untuk permohonan Surat Jaminan.
  2. Anda boleh membuat keputusan untuk dimasukkan ke wad sementara menunggu Surat Jaminan Permulaan Insurans atau kami akan menghubungi anda sebaik sahaja surat Jaminan Permulaan Insurans dikeluarkan dan katil pilihan anda sudah sedia.
  3. Pilihan bilik anda adalah tertakluk kepada polisi insurans anda, contohnya kelayakan bilik dan ketersediaan bilik. Untuk pesakit yang membayar sendiri, pilihan bilik anda tertakluk pada ketersediaan bilik.
Tips: Meja Penyambut Tetamu terletak di Aras G di lobi utama Hospital

KEMUDAHAN
DI MANAKAH STESEN MENUKAR LAMPIN& BILIK PENYUSUAN?
Stesen menukar lampin & bilik penyusuan terletak di SCC di Aras 4, bilik No. 6.

ADAKAH TERDAPAT MESIN ATM DI DALAM HOSPITAL?
Perkhidmatan ATM boleh didapati untuk Bank CIMB yang terletak di aras G, bangunan utama Hospital.

ADAKAH TERDAPAT MANA-MANA TEMPAT MAKAN & KEDAI DI DALAM HOSPITAL?

Terdapat beberapa kedai makan minum dan kedai runcit di bangunan utama Hospital. Anda akan melihat:

  1. O'Brien's, Kedai Bunga Patio & Milan di Aras G bersebelahan Jabatan Farmasi
  2. Kafe V berhadapan Bank CIMB di Aras G
  3. Dapur Gleneagles di Aras LG, sila naik lif pesakit dan teruskan ke Aras LG

MUAT TURUN SOALAN LAZIM
Sila klik pada pautan di bawah untuk memuat turun Soalan Lazim dalam versi PDF:

 

Cari Mengikut
Semua Kemudahan
Pusat Kecemerlangan
Perkhidmatan Klinikal & Diagnostik
Kemudahan Umum
Hubungan kecemasan
Gleneagles Hospital Medini Johor
Ambulans / Kecemasan
+607 560 1111
Pilih Hospital