Plan Your Visit
  • Ambulans / Kecemasan
    +607 560 1111
  • Talian am
    +607 560 1000

Rancang Lawatan Anda

Maklumat

Garis Panduan bagi Pelawat

Untuk kebaikan pesakit kami, pelawat kanak-kanak di bawah umur 12 tahun tidak dibenarkan di ICU. Di GMH, kami turut mengutamakan pencegahan jangkitan. Meskipun bukan semua jangkitan dapat dicegah, banyak yang dapat dielakkan dengan mematuhi perkara berikut:

  • Menjaga kebersihan tangan. Kebersihan tangan mudah dijaga dengan membasuh tangan anda menggunakan sabun dan air atau dengan pensanitasi tangan berasaskan alkohol. Hospital kami dilengkapi dispenser pensanitasi tangan di koridor jalan dan di luar bilik-bilik pesakit.
  • Mencegah jangkitan daripada merebak. Jika anda, keluarga atau kawan-kawan anda mengalami batuk, selesema, demam atau ruam, sila minta mereka datang melawat hanya setelah pulih.
  • Jangan hantarkan bunga kepada pesakit di ICU. Ia tidak dibenarkan memandangkan ICU adalah kawasan steril yang harus dipastikan bebas daripada punca pencemaran.
Waktu Melawat

Wad Perubatan

Waktu melawat: 12 tengah hari – 2 petang & 6 petang – 8 malam

  • Hanya 2 orang pelawat dibenarkan untuk melawat pada satu-satu masa.
  • Hanya pelawat yang telah lengkap divaksin mengikut kepada ketetapan MySejahtera dibenarkan untuk melawat.
  • Saringan COVID-19 adalah tidak diwajibkan.
  • Kanak-kanak dibawah umur 12 tahun tidak dibenarkan untuk melawat.
  • Penggunaan pelitup muka diwajibkan sepanjang masa di dalam kawasan hospital.

Wad Kritikal (ICU & HDU)

Waktu melawat: 6 petang – 8 malam

  • Hanya seorang pelawat dibenarkan untuk melawat pada satu-satu masa.
  • Waktu melawat dihadkan kepada 15minit setiap sesi.
  • Hanya pelawat yang telah lengkap divaksin mengikut kepada ketetapan MySejahtera dibenarkan untuk melawat.
  • Saringan COVID-19 adalah tidak diwajibkan.
  • Kanak-kanak dibawah umur 12 tahun tidak dibenarkan untuk melawat.
  • Penggunaan pelitup muka diwajibkan sepanjang masa di dalam kawasan hospital
Tempat Letak Kereta Pelawat
Pelawat ke Gleneagles Hospital Medini Johor boleh meletak kereta mereka di hadapan lobi hospital dan tempat letak kereta terbuka di belakang hospital. Kami mempunyai 316 tempat letak kereta untuk kemudahan pesakit dan pelawat kami.
Kedai-kedai
O’Briens Irish Sandwich Cafe
  • Tingkat Bawah
H Gourmet
  • Tingkat Bawah
Flexzoom Optometrist
  • Tingkat Bawah
7-Eleven
  • Tingkat Bawah
CIMB Bank
  • Tingkat Bawah
The Coffee Bean & Tea Leaf
  • Tingkat Bawah
D' Daun
  • Tingkat Bawah
Dome's Cafe
  • Tingkat Bawah
Farmasi
  • Tingkat Bawah

 

 

Pesakit Luar

Proses Pendaftaran
Pendaftaran

Sila lihat senarai pakar-pakar dan waktu konsultasi mereka  di sini.

Telefon atau pergi ke kaunter di bawah ini untuk mendaftar:
Kaunter utamaPusat Pesakit Antarabangsa
ArasAras Bawah
Hubungan+607 560 1000

Perkhidmatan

Sila pastikan anda membawa dokumen ini:

  • Kad Pengenalan dan/atau Pasport

  • Dokumen Rujukan seperti surat rujukan doktor, laporan perubatan yang lepas, filem pengimejan dll.

  • Surat Jaminan (jika ada) daripada syarikat insurans anda

Jika anda perlukan perkhidmatan penterjemah, sila hubungi Perkhidmatan Pesakit Antarabangsa di  +607 560 1000.

Setelah konsultasi doktor selesai, pembayaran boleh dibuat di klinik pakar individu, lobi utama, pusat saringan, dan kaunter juruwang pesakit luar lain (tanpa ubat-ubatan) atau di Farmasi kami (dengan ubat-ubatan)

Pesakit di hospital

Proses Pendaftaran
Pendaftaran

Sila lihat senarai pakar-pakar dan waktu konsultasi mereka  di sini.

Telefon atau pergi ke kaunter di bawah ini untuk mendaftar:
Kaunter utamaPusat Pesakit Antarabangsa
ArasAras Bawah
Hubungan+607 560 1000

Perkhidmatan

Sila pastikan anda membawa dokumen ini:

  • Kad Pengenalan dan/atau Pasport

  • Dokumen Rujukan seperti surat rujukan doktor, laporan perubatan yang lepas, filem pengimejan dll.

  • Surat Jaminan (jika ada) daripada syarikat insurans anda

Jika anda perlukan perkhidmatan penterjemah, sila hubungi Perkhidmatan Pesakit Antarabangsa di +607 560 1000.

Setelah konsultasi doktor selesai, pembayaran boleh dibuat di klinik pakar individu, lobi utama, pusat saringan, dan kaunter juruwang pesakit luar lain (tanpa ubat-ubatan) atau di Farmasi kami (dengan ubat-ubatan)

Item untuk Dibawa

Anda hanya perlukan item-item penting seperti:

  • Baju tidur
  • Selipar
  • Alat penjagaan diri (berus gigi, ubat gigi, dll.)
Keluar hospital

Jam keluar hospital adalah antara 11.30 pg dan 3.00 ptg, Isnin hingga Sabtu. Kadar penuh akan dikenakan pada hari kemasukan, tetapi caj tidak akan dikenakan pada hari keluar, dengan syarat pesakit meninggalkan hospital sebelum 2.00 ptg.

Jika anda ingin keluar hospital pada hari Ahad atau cuti umum, kami meminta anda untuk mengaturkan pembayaran bil anda pada hari sebelumnya. Semua pembayaran akaun perlu diselesaikan sebelum anda meninggalkan hospital.

Semua pembayaran akaun perlu diselesaikan sebelum anda meninggalkan hospital.

Sebelum meninggalkan hospital, dapatkan slip keluar daripada pejabat akaun, untuk diberikan kepada jururawat wad, bagi memudahkan prosedur keluar hospital.

Proses Keluar Hospital

  • Konsultan yang bertugas akan mengesahkan proses keluar anda. Tempoh menunggu bil diproses, dan preskripsi disediakan untuk pengambilan adalah kira-kira 2 1/2 jam
  • Apabila bil anda telah siap, kakitangan wad akan memberitahu anda atau ahli keluarga anda
  • Anda atau ahli keluarga anda perlu pergi ke Jabatan Akaun di Aras 6 untuk menyelesaikan bil anda. Slip keluar hospital akan dikeluarkan untuk anda
  • Slip keluar hospital akan dikeluarkan untuk anda
  • Anda perlu menyerahkan slip keluar ini di Kaunter Farmasi bersebelahan dengan Jabatan Akaun untuk mengambil perubatan anda
  • Pulang ke wad anda untuk mengambil barang-barang, sijil perubatan, ringkasan keluar hospital di samping keputusan pemeriksaan yang diperlukan, daripada jururawat
Insurans dan Pengebilan

Insurans Kesihatan dan Perubatan Bergabung Antarabangsa

Senarai syarikat insurans yang diterima di Gleneagles Medini Johor:

Senarai abjadSyarikat insurans
AAIAAIG Travel Guard
AIA Public Takaful
Asia Assistance
ASP Medical Group
AA International
Allianz
CCompumed
EEmergency Assistance JapanEtiqa
GGreat Eastern TakafulGreat Eastern
H Hong Leong Assurance 
IIHMIHPInternational AssistanceIHPInternational SOS
MMediexpressMi-Care
PPMCarePrudential
SSEL Care
WWellbe

Jika anda ingin menggunakan polisi insurans anda untuk penjagaan kesihatan dan perubatan di Gleneagles Medini Johor, hubungi wakil insurans anda dan minta Surat Jaminan (GL) sah yang ditujukan kepada:

Perkhidmatan Insurans
Gleneagles Medini Johor
No. 2, Jalan Medini Utara 4,
Medini Iskandar, 
79250, Iskandar Puteri,
Johor Darul Takzim.

Untuk bantuan lanjut tentang cara meminta Surat Jaminan (GL), sila hubungi Perkhidmatan Insurans di +07-560 1000 e-mel kepada kami di my.gmh.insurance@parkwaypantai.com



Pekerja Rencam

Untuk kemudahan anda, perkhidmatan rencam disediakan di pintu masuk utama hospital. Pekerja rencam kami akan mengiringi pesakit ke bilik yang ditetapkan, untuk diserahkan kepada jururawat wad. Mereka juga boleh menjawab pertanyaan tentang konsultan dan kemudahan hospital.

Pekerja rencam juga boleh mengaturkan peminjaman kerusi roda percuma pada kadar "jangka pendek, hari sama" untuk digunakan dalam kawasan hospital. Jika anda ingin mendapatkan perkhidmatan teksi atau teksi premium ke mana-mana destinasi di sekitar mahupun di luar bandar, pekerja rencam kami boleh membantu anda.

Panduan Menu

Pemakanan memainkan peranan penting dalam pemulihan dan kami berhasrat untuk membantu pesakit mencapai pemulihan yang lancar dan cepat. Pesakit boleh memilih daripada menu makanan yang sihat dan lazat di bilik mereka yang selesa berdasarkan sekatan diet mereka.

Hospital Gleneagles telah melancarkan menu khas yang mengutamakan keselesaan dan makanan berkhasiat untuk pesakit. Menu baharu ini menampilkan hidangan yang diatur secara eksklusif dengan kerjasama cef selebriti dan restoran Dato' Fazley Yaakob. Semua hidangan disediakan segar dengan bahan-bahan sumber tempatan oleh cef dalaman di Hospital Gleneagles.

 

 

Hubungan kecemasan
Gleneagles Hospital Medini Johor
Ambulans / Kecemasan
+607 560 1111
Pilih Hospital