Rancang Lawatan Anda
Maklumat
Untuk kebaikan pesakit kami, pelawat kanak-kanak di bawah umur 12 tahun tidak dibenarkan di ICU. Di GHJ, kami turut mengutamakan pencegahan jangkitan. Meskipun bukan semua jangkitan dapat dicegah, banyak yang dapat dielakkan dengan mematuhi perkara berikut:
- Menjaga kebersihan tangan. Kebersihan tangan mudah dijaga dengan membasuh tangan anda menggunakan sabun dan air atau dengan pensanitasi tangan berasaskan alkohol. Hospital kami dilengkapi dispenser pensanitasi tangan di koridor jalan dan di luar bilik-bilik pesakit.
- Mencegah jangkitan daripada merebak. Jika anda, keluarga atau kawan-kawan anda mengalami batuk, selesema, demam atau ruam, sila minta mereka datang melawat hanya setelah pulih.
- Jangan hantarkan bunga kepada pesakit di ICU. Ia tidak dibenarkan memandangkan ICU adalah kawasan steril yang harus dipastikan bebas daripada punca pencemaran.
Wad Perubatan
Waktu melawat: 12 tengah hari – 2 petang & 6 petang – 8 malam
- Hanya 2 orang pelawat dibenarkan untuk melawat pada satu-satu masa.
- Hanya pelawat yang telah lengkap divaksin mengikut kepada ketetapan MySejahtera dibenarkan untuk melawat.
- Saringan COVID-19 adalah tidak diwajibkan.
- Kanak-kanak dibawah umur 12 tahun tidak dibenarkan untuk melawat.
- Penggunaan pelitup muka diwajibkan sepanjang masa di dalam kawasan hospital.
Wad Kritikal (ICU & HDU)
Waktu melawat: 6 petang – 8 malam
- Hanya seorang pelawat dibenarkan untuk melawat pada satu-satu masa.
- Waktu melawat dihadkan kepada 15minit setiap sesi.
- Hanya pelawat yang telah lengkap divaksin mengikut kepada ketetapan MySejahtera dibenarkan untuk melawat.
- Saringan COVID-19 adalah tidak diwajibkan.
- Kanak-kanak dibawah umur 12 tahun tidak dibenarkan untuk melawat.
- Penggunaan pelitup muka diwajibkan sepanjang masa di dalam kawasan hospital
![](/images/gleneagleshospitalmalaysialibraries/common/building-icon.png)
![](/images/gleneagleshospitalmalaysialibraries/common/floors-icon.png)
Pesakit Luar
Sila lihat senarai pakar-pakar dan waktu konsultasi mereka di sini.
Kaunter utama | Pusat Pesakit Antarabangsa |
Aras | Aras Bawah |
Hubungan | +607 560 1000 |
Perkhidmatan
Sila pastikan anda membawa dokumen ini:
-
Kad Pengenalan dan/atau Pasport
-
Dokumen Rujukan seperti surat rujukan doktor, laporan perubatan yang lepas, filem pengimejan dll.
-
Surat Jaminan (jika ada) daripada syarikat insurans anda
Jika anda perlukan perkhidmatan penterjemah, sila hubungi Perkhidmatan Pesakit Antarabangsa di +607 560 1000.
Setelah konsultasi doktor selesai, pembayaran boleh dibuat di klinik pakar individu, lobi utama, pusat saringan, dan kaunter juruwang pesakit luar lain (tanpa ubat-ubatan) atau di Farmasi kami (dengan ubat-ubatan)
Pesakit di hospital
Sila lihat senarai pakar-pakar dan waktu konsultasi mereka di sini.
Kaunter utama | Pusat Pesakit Antarabangsa |
Aras | Aras Bawah |
Hubungan | +607 560 1000 |
Perkhidmatan
Sila pastikan anda membawa dokumen ini:
-
Kad Pengenalan dan/atau Pasport
-
Dokumen Rujukan seperti surat rujukan doktor, laporan perubatan yang lepas, filem pengimejan dll.
-
Surat Jaminan (jika ada) daripada syarikat insurans anda
Jika anda perlukan perkhidmatan penterjemah, sila hubungi Perkhidmatan Pesakit Antarabangsa di +607 560 1000.
Setelah konsultasi doktor selesai, pembayaran boleh dibuat di klinik pakar individu, lobi utama, pusat saringan, dan kaunter juruwang pesakit luar lain (tanpa ubat-ubatan) atau di Farmasi kami (dengan ubat-ubatan)
Anda hanya perlukan item-item penting seperti:
- Baju tidur
- Selipar
- Alat penjagaan diri (berus gigi, ubat gigi, dll.)
Jam keluar hospital adalah antara 11.30 pg dan 3.00 ptg, Isnin hingga Sabtu. Kadar penuh akan dikenakan pada hari kemasukan, tetapi caj tidak akan dikenakan pada hari keluar, dengan syarat pesakit meninggalkan hospital sebelum 2.00 ptg.
Jika anda ingin keluar hospital pada hari Ahad atau cuti umum, kami meminta anda untuk mengaturkan pembayaran bil anda pada hari sebelumnya. Semua pembayaran akaun perlu diselesaikan sebelum anda meninggalkan hospital.
Semua pembayaran akaun perlu diselesaikan sebelum anda meninggalkan hospital.
Sebelum meninggalkan hospital, dapatkan slip keluar daripada pejabat akaun, untuk diberikan kepada jururawat wad, bagi memudahkan prosedur keluar hospital.
Proses Keluar Hospital
- Konsultan yang bertugas akan mengesahkan proses keluar anda. Tempoh menunggu bil diproses, dan preskripsi disediakan untuk pengambilan adalah kira-kira 2 1/2 jam
- Apabila bil anda telah siap, kakitangan wad akan memberitahu anda atau ahli keluarga anda
- Anda atau ahli keluarga anda perlu pergi ke Jabatan Akaun di Aras 6 untuk menyelesaikan bil anda. Slip keluar hospital akan dikeluarkan untuk anda
- Slip keluar hospital akan dikeluarkan untuk anda
- Anda perlu menyerahkan slip keluar ini di Kaunter Farmasi bersebelahan dengan Jabatan Akaun untuk mengambil perubatan anda
- Pulang ke wad anda untuk mengambil barang-barang, sijil perubatan, ringkasan keluar hospital di samping keputusan pemeriksaan yang diperlukan, daripada jururawat
Insurans Kesihatan dan Perubatan Bergabung Antarabangsa
Senarai syarikat insurans yang diterima di Gleneagles Johor:
Senarai abjad | Syarikat insurans | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
A | AIA | AIG Travel Guard AIA Public Takaful |
Asia Assistance ASP Medical Group |
AA International Allianz |
|||
C | Compumed | ||||||
E | Emergency Assistance Japan | Etiqa | |||||
G | Great Eastern Takaful | Great Eastern | |||||
H | Hong Leong Assurance | ||||||
I | IHM | IHP | International Assistance | IHPInternational SOS | |||
M | Mediexpress | Mi-Care | |||||
P | PMCare | Prudential | |||||
S | SEL Care | ||||||
W | Wellbe |
Jika anda ingin menggunakan polisi insurans anda untuk penjagaan kesihatan dan perubatan di Gleneagles Johor, hubungi wakil insurans anda dan minta Surat Jaminan (GL) sah yang ditujukan kepada:
Perkhidmatan Insurans
Gleneagles Johor
No.
2, Jalan Medini Utara 4,
Medini Iskandar,
79250,
Iskandar Puteri,
Johor Darul Takzim.
Untuk bantuan lanjut tentang cara meminta Surat Jaminan (GL), sila hubungi Perkhidmatan Insurans di +07-560 1000 e-mel kepada kami di [email protected]
Untuk kemudahan anda, perkhidmatan rencam disediakan di pintu masuk utama hospital. Pekerja rencam kami akan mengiringi pesakit ke bilik yang ditetapkan, untuk diserahkan kepada jururawat wad. Mereka juga boleh menjawab pertanyaan tentang konsultan dan kemudahan hospital.
Pekerja rencam juga boleh mengaturkan peminjaman kerusi roda percuma pada kadar "jangka pendek, hari sama" untuk digunakan dalam kawasan hospital. Jika anda ingin mendapatkan perkhidmatan teksi atau teksi premium ke mana-mana destinasi di sekitar mahupun di luar bandar, pekerja rencam kami boleh membantu anda.
Pemakanan memainkan peranan penting dalam pemulihan dan kami berhasrat untuk membantu pesakit mencapai pemulihan yang lancar dan cepat. Pesakit boleh memilih daripada menu makanan yang sihat dan lazat di bilik mereka yang selesa berdasarkan sekatan diet mereka.
Hospital Gleneagles telah melancarkan menu khas yang mengutamakan keselesaan dan makanan berkhasiat untuk pesakit. Menu baharu ini menampilkan hidangan yang diatur secara eksklusif dengan kerjasama cef selebriti dan restoran Dato' Fazley Yaakob. Semua hidangan disediakan segar dengan bahan-bahan sumber tempatan oleh cef dalaman di Hospital Gleneagles.
![](/images/gleneagleshospitalmedinijohorlibraries/plan-your-visit/gmh-chef-djohan.png?sfvrsn=82e86759_1)
![](/images/gleneagleshospitalmedinijohorlibraries/plan-your-visit/laksa-negeri-sembilan-thumbnail.png?sfvrsn=f938cbf1_1)
![](/images/gleneagleshospitalmedinijohorlibraries/plan-your-visit/beringin-pandan-rice-thumbnail.png?sfvrsn=11de9723_1)
- Laksa Negeri Sembilan
- Beringin Pandan Rice
![](/images/gleneagleshospitalmedinijohorlibraries/plan-your-visit/laksa-negeri-sembilan.png?sfvrsn=9f429360_1)
Laksa Negeri Sembilan
Noodles in Negeri Sembilan-inspired broth
![](/images/gleneagleshospitalmedinijohorlibraries/plan-your-visit/beringin-pandan-rice.png?sfvrsn=cb0ecbdc_1)
Beringin Pandan Rice
Johor-style aromatic rice, served with chicken rendang, and freshly pickled vegetables