Gleneagles Hospital Penang adalah sebuah hospital yang sentiasa menjaga kepentingan dalam mencegah jangkitan demi kesejahteraan pesakit-pesakit kami. Kami juga ingin memastikan bahawa agar semua pengunjung mengikuti garis panduan yang telah dinyatakan seperti di bawah:
Proses Pendaftaran
Sila pastikan anda membawa dokumen-dokumen berikut:
Jika anda perlukan perkhidmatan penterjemah, sila hubungi Pusat Layanan Pesakit Antarabangsa di +604–222 9090 atau +604–222 9099.
Proses Pendaftaran Kemasukan Wad
Sila teruskan ke Kaunter Pendaftaran Kemasukan Wad di Lobi, Tingkat Bawah untuk menjalani proses kemasukan wad.
Sila pastikan anda membawa dokumen-dokumen tersebut:
Jika anda perlukan perkhidmatan penterjemah, sila hubungi Perkhidmatan Pesakit Antarabangsa di +604–2229 090 atau +604–2229 099.
Dokumen Asal
Barangan Peribadi
Bagi Ibu Mengandung
Bagi Bayi Baru Lahir
Waktu discaj adalah pada jam 12.00 tengahari setiap hari Isnin hingga Sabtu. Kadar penuh akan dikenakan pada hari kemasukan, tetapi caj tidak akan dikenakan pada hari discaj, dengan syarat pesakit harus meninggalkan hospital sebelum jam 12.00 tengahari. Jika pesakit meninggalkan hospital selepas jam 12.00 tengahari, caj setengah hari akan dikenakan. Manakala kadar satu hari akan dikenakan jika pesakit meninggalkan hospital selepas 2.00 petang.
Jika anda ingin discaj pada hari Ahad atau Cuti Umum, pembayaran bil harus diselesaikan pada hari sebelumnya.Semua pembayaran akaun perlu diselesaikan sebelum anda discaj.
Pesakit dengan surat jaminan daripada syarikat insurans (GL) yang diluluskan oleh pihak hospital tidak perlu menyelesaikan bil mereka sendiri (kecuali bayaran tambahan yang tidak termasuk, jika ada).
Sebelum meninggalkan hospital, anda perlu dapatkan slip keluar daripada pejabat akaun untuk diberikan kepada jururawat wad bagi memudahkan prosedur keluar hospital.
Proses Keluar Hospital
Janji temu
Pada hari janji temu, sila kemukakan kad janji temu OPD anda di kaunter menyambut tetamu sebelum beredar ke bilik klinik Konsultan masing-masing
Deposit berdasarkan anggaran / jangkaan perbelanjaan perlu dibayar semasa kemasukan.Bagi pesakit korporat dan pesakit dengan insurans, mereka boleh menyerahkan surat jaminan yang diluluskan oleh pengurusan hospital, sebagai ganti untuk deposit.
Sepanjang penghospitalan, anda akan diberitahu tentang apa-apa deposit tambahan yang diperlukan.
Bil-bil hospital perlu dibayar pada waktu keluar hospital. Bil-bil anda boleh dibayar dengan wang tunai, cek atau kad kredit:
Insurans Kesihatan dan Perubatan Bergabung Antarabangsa
Kad Insurans
Kemasukan | Keluar hospital |
---|---|
(Nota #: Pesakit akan diberitahu dan hospital akan mendapatkan deposit terus daripada pesakit) |
|
Senarai syarikat insurans yang diterima di Hospital Gleneagles Pulau Pinang:
Senarai abjad | Syarikat insurans | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
A | AIA Health Services Sdn Bhd | Allianz Life Insurance Malaysia Berhad | Asia Assistance Network (M) Sdn Bhd | ASP Medical Clinic Sdn Bhd | |||
C | Compumed | ||||||
E | Etiqa Life Insurance | Etiqa Takaful Berhad | |||||
G | Great Eastern Life Insurance | ||||||
H | Hong Leong Assurance | ||||||
I | IHM Sdn Bhd | Integrated Health Plans Malaysia Sdn Bhd International Assistance | |||||
M | Medkad Sdn Bhd | MiCare Sdn Bhd | MiyaCare Sdn Bhd | ||||
P | PM Care Sdn Bhd | Pra Assist Medical Network Sdn Bhd | Prudential Assurance Malaysia Berhad | Prudential BSN Takaful Berhad | |||
S | Selcare Management Sdn Bhd | ||||||
T | Tejani Emergency Assistance Malaysia Sdn Bhd |
Jika anda ingin menggunakan polisi insurans anda untuk penjagaan kesihatan dan perubatan di Gleneagles Pulau Pinang, hubungi wakil insurans anda untuk meminta Surat Jaminan (GL) sah yang ditujukan kepada:
Meja Perkhidmatan Insurans
Gleneagles Penang
1, Jalan Pangkor
10050 Penang, Malaysia
Setelah GL awal diperolehi, sila hantarkannya kepada kami melalui faks di +604-2262 994 Untuk bantuan lanjut tentang cara meminta Surat Jaminan (GL), sila hubungi Meja Perkhidmatan Insurans di +604-2229 111 e-mel kepada kami di [email protected]
Untuk kemudahan anda, perkhidmatan rencam disediakan di pintu masuk utama hospital. Pekerja rencam kami akan mengiringi pesakit ke bilik yang ditetapkan, untuk diserahkan kepada jururawat wad.
Mereka juga boleh menjawab pertanyaan tentang konsultan dan kemudahan hospital. Pekerja rencam juga boleh mengaturkan peminjaman kerusi roda percuma pada kadar "jangka pendek, hari sama" untuk digunakan dalam kawasan hospital.
Jika anda ingin mendapatkan perkhidmatan teksi atau teksi premium ke mana-mana destinasi di sekitar mahupun di luar bandar, pekerja rencam kami boleh membantu anda.
Pencegahan dari terjatuh adalah bahagian penting dalam rawatan hospital bukan sahaja rawatan yang selamat tetapi juga klinikal dan kos efektif.
Video pendidikan ini mengetengahkan pesakit mengenai pencegahan dari terjatuh menggariskan pendekatan yang mudah difahami dalam cadangan pencegahan dari terjatuh di Gleneagles Hospital Penang.
Sila nyatakan pilihan anda di atas
Sila semak dan sahkan butiran anda di bawah sebelum menyerahkan permintaan temu janji:
Gleneagles Hospital Penang
Wait a minute
Sila nyatakan pilihan anda di atas
Sila semak dan sahkan butiran anda di bawah sebelum menyerahkan permintaan temu janji:
Gleneagles Hospital Penang
Wait a minute